25.3.2009

Vaatteet & aatteet

Nyt pitää taas keksiä uusi tunniste teksteille! Aion monimutkaistaapuolistaa elämääni taas ja päätin osallistua muoti- ja trendiaiheiseen salaisystäväisvaihtoon. Noora tästä mainitsi, niin pari päivää asiaa päässäni kieputeltuani täyttelin ilmoittautumislomakkeen. Täytyy saada kokeilla!


Täällä siis

En minä ole ainakaan trendeistä kiinnostunut, mutta pukeutumisesta ja koruista ja sellaisesta kyllä. Tarkastelen muotia suunnilleen sen verran kokonaisvaltaisella tasolla, että kiinnitän huomiota hameen helman pituuteen ja sentapaisiin yleisiin linjoihin. Enemmän kiinnostaa oma tyyli, joka on kantajalleen itselleen sopiva ja mieleinen. Tältä pohjalta rupean nyt sitten kokeilemaan!

Virittäydyin tunnelmaan käymällä tänään kaupungilla (Kajaanissa taas loppuviikon...) tyttöshoppailemassa. Saisi kyllä jo olla vähän keväämpi! Löysin Citymarketista ihanat kengät. Alennuksessa kahdellakympillä:



Pääsevät hyllyyn vielä odottamaan kevättä näiden, joskus tammikuussa ostettujen kanssa (sama kauppa, hintaa vitosen vähemmän):



Talvikenkäni ovat ärsyttävän kolhot ronttoset, joissa ei ole mitään naisellista ja kivaa, mutta kun täällä ei vaan voi, tai ainakaan minä en voi, kulkea jäätikkäällä tuollaisilla kengillä. Pitää siis odotella ja sulatella. Kevään mittaan pääsen toivottavasti pian myös hameiden käyttöön. Sille varalle ostin parit legginsit ja yhdet sukkahousut, joista kyllä niistäkin tuli legginsit ekan sovituksen jälkeen. En Vaan Voi pitää sukkahousuja! Haara ei nouse tarpeeksi ylös ja varpaita kiristää. Että siitä vaan saksilla kärkisauma auki, niin varpaat vapautuu ja lahkeet saa tarvittavan verran mittaa lisää. Hyvin nämä nyt toimii jalassa :-)



Ehkä huomenna sitten päivänvalon kanssa kuvia eräästä hameesta, jonka kanssa aion noita legginsejä pitää. Neuloin ite.

6 kommenttia:

NooranElämää kirjoitti...

Kiva kun lähdit mukaan! :) Kivat noi valkoset popot! Noi mustatkin, mutta niissä on pelottava pikkuruinen korko, jonka kanssa onnistuisin vaan telomaan itseni :D

Saoka kirjoitti...

Pari vuotta olen nyt opetellut kävelemään tuollaisilla pelottavan pikkuruisilla koroilla, ja kyllä se onnistuu, kun korko ei yhtään tuon korkeampi. Minulla ne vasta rempulanilkat onkin (sukurasite vissiin, kuuluu olevan yhdellä jos toisellakin lähipiirissä), mutta silti tuollaiset toimii. Niillä vaan ei sitten juosta tuhatta ja sataa, vaan niitä käytetään esimerkiksi silloin, kun ollaan liikkeellä ilman gepardin lailla kiitävää miestään :-) Tämän seikan vuoksipa tarvitsen nuo tasakantaiset valkoisetkin.

Anonyymi kirjoitti...

OO, ihania kenkiä!! Itse pelkäisin ostaa valkoiset kengät.. Olen niin metsissäkönyäjä että normikengätkin saa kestää muutakin kuin asfaltillä kipittämistä.. :D

Kuulostaa ihanalta blogiystävähommalta, vaihtelua askartelupainotteisiin juttuihin.

Unknown kirjoitti...

Mukavan näköisiä kenkiä :D

ja höh, minä olin tänään... kerrankin yksin Kajjaanissa, olispa ollu kiva nähdä ja käydä vaikka kahvilla.

marylean kirjoitti...

Tykkään kummistakin kengistä. :) Tuota korkeampi korko olis mullekin aika killeri, vaikka haluaisin kyllä mielelläni oppia kävelemään koroilla. Harjoitus varmaan tekiskin mestarin, mutta mulla ei taida riittää usko siihen oppimiseen. Toisaalta pikkuriikkiset korot onkin kyllä mielestäni söpömpiä ja kauniimpia kuin isommat, että ehkä mä en menetäkään mitään..?

Saoka kirjoitti...

Johanna, minä välttelen sitä metsissä könyämistä, ja on minulla siihen käyttöön skeittikengät, mutta kun sellaiset ei oikein toimi aina hameen kanssa ja muutenkin joskus haluaisi näyttää nätimmältä. Ei minulla ennen ole valkeita kenkiä ollut, mutta nyt aattelin kokeilla, kun ei mustatkaan kaikkien kamppeiden kanssa käy. Toivottavasti saan punaiset kenkäni vielä korjautettua, ne ovat minulle rakkaat :-)

Tuulis, meidän pitää sopia treffit. Miten olisi ensi viikonloppuna, ollaan kuulemma tulossa Kajaaniin taas?

Marylean, en minäkään pysty tuota korkeampiin korkoihin. Yhdet himpan korkeammat kapeakorkoiset kengät on, mutta olen jonkinlaisella menestyksellä käyttänyt niitä vain kerran yksissä häissä, kun oltiin enin aika sisällä ja pöydän ääressä istumassa. Harmi vaan, että suurin osa näteistä kengistä on korkeakantaisia. Miten vaikeaa muka on tehdä nättejä ja siroja kenkiä, joissa olisi matala kanta ja jotka eivät kuitenkaan olisi ballerinoja (ne ei pysy jalassa, irtoaa kantapäästä ja puristaa varpaista)? Pakko siis opetella jonkinlaisiin korkoihin.